Mielenkiintoisia kysymyksiä ja jonkinlaisia vastauksia

04.04.2014

Viimeisen viikon aikana on saatu kolme VL Myrskyä koskevaa kysymystä ja niihin on etstitty vastauksia. Kysymykset koskettelevat VL Myrskyn korkeusvakaajan ja -peräsimen sijainnin syytä, saranasuksia ja ohjaamon tuulilasin ja kuomujen läpinäkyvän osien ainetta.

Lisäksi on saatu lisävalaistusta kysymykseen VL Myrskystä Kauhavalla. Sodan jälkeen siellä on valokuvien ja muiden tietojen perusteella ollut ainakin MY-49 ja MY-50, joista kuitenkin em. on lennetty pois jo 1947 ja jälkimmäinen 1948. Jonkinmoiseksi havaintovälineeksi jäi kuitenkin yksi kone, jota ei enää vuonna 1952 mainita luetteloissa. Valokuvista kone löytyy vielä "1950- ja 1960-lukujen taitteessa" ja kone on MY-16.

Tutustu entisöinti- ja historiakysymyksiin ja niiden vastauksiin. Jos on korjattavaa tai kysyttävää, ota yhteyttä vaikkapa oheisella lomakkeella.

Reino Myllymäki

13.04.2024Entisöintitila avoinna la 13.4. klo 11-13 Suomen Ilmailumuseolla
22.02.2024NACA-rengas siirrettiin Vantaalta Tikkakoskelle
28.06.2023MY-14:n runko Ilmavoimamuseon päänäyttelyssä heinäkuun ajan
16.07.2022MY-14:n runko heinäkuun ajan Ilmavoimamuseon perusnäyttelyssä
15.06.2022Suomen Ilmailumuseon välihallin Myrsky-pienoisnäyttely siirtyi I halliin
13.06.2022Matti Patterista yli-insinööri
25.03.2022Jyväskylän pienoismallitapahtumassa mahdollista tutustua Myrskyyn Tikkakoskella
08.03.2022Suomen Ilmailumuseon välihallin Myrsky-näyttely avattu
19.01.2022Puolustusministeri Antti Kaikkonen tutustui Myrsky-projektiin
11.11.2021Matti Patteri täytti 80 vuotta

Siirry arkistoon »