Myrsky-työt etenevät kahdella rintamalla27.10.2014 Keski-Suomen Ilmailumuseossa Tikkakoskella on saatu MY-14:n runko puhdistettua ja riisuttua suurin piirtein kaikista apulaitteista Harri Huopaisen johdolla. MY-14:n lisäksi työn alle on otettu MY-9:nkin runko, jotta valmistuvaan koneeseen saadaan kaikki ne alkuperäisosat, jotka on mahdollista saada. Kolmas runko - MY-5:n - on toimitettu jo kesäkuussa Suomen Ilmailumuseoon Vantaalle, missä se on osa Ilmailumuseoyhdityksen 45-vuotisnäyttelyä Hylyistä Helmiksi. VL Myrsky II:ssa oli irrotettava moottoripukki. Pukki on kiinni varsinaisessa rungossa neljällä valtavankokoisella mutterilla. Kun runko ja moottoripukki on saatu vapautetuksi irrotettavissa olevista osista, ne hiekkapuhalletaan ja pohjamaalataan. Vantaan suunnassa Myrskyn siiven rakentaminen on edennyt Matti Patterin johdolla. Siipijigien pöydät on saatu valmiiksi ja varsinaisen jigin rakentaminen on vielä kesken. Tarveaineita siiven rakentamista varten on hankittu ja torstaisessa projektin johtoryhmässä saatiin vihreää valoa puuntyöstöyhdistelmäkoneen hankinnalle. Siiven runkoliitos- ja laskutelineliitososat, jotka ovat metallia, saapuivat perjantaina 24.10. hiekkapuhalluksesta ja pohjamaalauksesta. Samalla hiekkapuhallettiin pyrstön tyviosan metallirakenteet. MY-14:n runko katkesi pyrstön etupuolelta, kun MY-41 ajoi sen päälle Porissa 3.2.1947. Reino Myllymäki |